Τετάρτη 19 Αυγούστου 2020

Μπελαντόνα (Nightshade #1) ~ Andrea Cremer



Το βιβλίο Μπελαντόνα ή Nightshade, όπως είναι ο τίτλος του πρωτότυπου, είναι το πρώτο βιβλίο της ομόνυμης τριλογίας της Andrea Cremer. Στα χέρια μου  ήρθε εντελώς τυχαία όταν ήμουν στο γυμνάσιο. Η κολλητή μου (ή αλλιώς Book-Tailed Fox) είχε επισκεφθεί ένα από τα αγαπημένα βιβλιοπωλεία της περιοχής μας με την μητέρα της και έψαχναν ένα βιβλίο για να μου δώσουν ως δώρο γενεθλίων. Η κυρία Α. (η μαμά της κολλητής μου) καταλήγει να της δείχνει δύο βιβλία για να διαλέξει πιο θα μου πάρουν. Και τα δύο είχαν το ρομαντικό στοιχείο. 

Το αστείο κάπου εδώ είναι ότι τότε ούτε εγώ, ούτε η κολλητή μου διαβάζαμε ρομάντζα τότε (τουλάχιστον όχι όσο τώρα). Συγκεκριμένα εγώ είχα πάθει μία εμμονή με τα αστυνομικά βιβλία και δεν διάβαζα σχεδόν κανένα από τα άλλα είδη.

Συνεχίζοντας την διήγηση, ένα από τα βιβλία που της έδειξε ήταν και η Μπελαντόνα. Τα κριτίρια πολύ αξιοκρατικά... Είχε ένα όμορφο εξώφυλλο, ήταν το λιγότερο ρομαντικό από τα δύο, αναφέρει λύκους στο οπισθόφυλλο και πίστευε (μέχρι να το διαβάσει) ότι είναι standalone. Και ως συνήθως δεν το διάβασα τότε. Αλλά το διάβασε η κολλητή μου και της άρεσε και συνέχεια μου έλεγε να το διαβάσω. (Σημείωση: Δεν της άρεσε τόσο πολύ που ήθελε όπωσδήποτε να το διαβάσω. Απλά ήταν ένα δώρο που μου είχε κάνει και ήθελε να μάθει αν μου άρεσε το δώρο της.) Το βιβλίο το διάβασα το Φεβρουάριο, εν τέλει και μου άρεσε πάρα πολύ. Μάλιστα, έχοντας πλέον ολοκληρώσει την τριλογία μπορώ να πω ότι είναι το αγαπημένο μου από τα τρία.

Το βιβλίο ακολουθεί την Κάλα Τορ, μία Προστάτη. Γνωρίζει από πάντα ότι θα γίνει το ταίρι του γοητευτικού Ρενιέ Λαρός για τον οποίο νιώθει έλξη και μαζί οι δύο άλφα θα γίνονταν αρχηγοί μίας νέας αγέλης. Τα πράγματα αρχίζουν να περιπλέκονται όταν η Κάλα σώζει τον Σέι από την επίθεση μίας αρκούδας, νομίζοντας ότι είναι ένας απλός πεζοπόρος. Η έκπληξή της δεν περιγράφεται όταν τον βλέπει την επόμενη μέρα στο σχολείο και όταν οι γηραιότεροι άλφα τους βάζουν να προστατεύουν τον Σέι από τους ερευνητές. Η Κάλα βρίσκεται σε ένα γαϊτανάκι όπου νιώθει έλξη και για τους δύο και αρχίζει να αμφισβητεί την μοίρα που της είχαν ορίσει και τον σκοπό της ύπαρξής της. Βρίσκεται παγιδευμένη και πρέπει να επιλέξει αν θα ακολουθήσει την μοίρα που της έχουν ορίσει ή την καρδιά της.

Προσωπικά, όπως προανέφερα, μου άρεσε το βιβλίο και το θεωρώ το καλύτερο της τριλογίας. Η Κάλα ως χαρακτήρας είναι δυναμική και αποασιστική ή τουλάχιστον αυτό προσπαθεί να βγάλει προς τα έξω. Σαν έφηβη μπορεί την μία στιγμή να υποστηρίζει σθεναρά κάτι, όπως για παράδειγμα την τήρισει ορισμένων κανόνων και την επόμενη στιγμή να τους καταπατεί. Προσπαθεί να βρει μία ισορροπία στην ζωή της βάζοντας πρώτα σε ισορροπία το καθήκον και τα συναισθήματά της. Σε αντίθεση με αυτή έρχεται ο Σέι, ένας εφηβος παρορμητικός που δεν διστάζει να ακολουθήσει την καρδιά του και πρόθημος να της δείξει πως να κάνει και αυτή το ίδιο. Δεν ιστερεί όμως ως προς τις ηγετικές του ικανότητες, είναι τέλειος με ότι καταπιαστεί και δεν δέχεται με τίποτα την ήττα. Διεκδηκεί αυτό που θ΄΄ελει μέχρι να το κερδίσει. Παρόλα αυτά είναι τριφερός απέναντι στην Κάλα και με παιχνιδιάρικη διάθεση. Τέλος, ο Ρεν παρουσιάζεται ως ερωτευμένος με την Κάλα από πάντα αλλά ταυτόχρονα κυκλοφορεί με άλλες κοπέλες, πράγμα που δημιουργεί ανασφάλειες στην Κάλα. Την μία στιγμή μπορεί να είναι στοργικός μαζί της και να καταφέρει να την φέρει πιο κοντά του όμως την επόμενη στιμγή μπορεί να κάνει ένα λάθος και να την απομακρύνει ακόμα πιο πολύ. Προσπαθεί να είναι ο τέλειος άλφα για την αγέλη αλλά και το τέλειο ταίρι για την Κάλα, χωρίς μεγάλη επιτυχία ως προς το δεύτερο.

Είναι ένα βιβλίο που σίγορα θα πρότεινα σε κάποιον να το διαβάσει λαμβάνοντας βέβαια γνώση ότι πρόκειται για το πρώτο βιβλίο μίας τριλογίας, είναι εφηβικό, φαντασίας και οι Προστάτες είναι κάτι σαν τους λυκάνθροπους από το Twilight με την διαφορά ότι συχαίνονται τον όρο λυκάνθροπος διότι η πραγματική τους φύση είναι αυτή του λύκου και όχι και τα δύο. Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Λιβάνη για όποιον ενδιαφέρεται να το αποκτήσει ή να το δωρίσει σε κάποιον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου